British Columbia School Trustees' Use of Research and Information Seeking in Decision Making
Résumé
This replication-extension study (Earley & Galluzzo, 2015) examined the information seeking activities of British Columbia (BC) school trustees in an effort to understand the transmission of research. Trustees were asked to identify the sources they used for acquiring research and information in the process of decision making. The frequency of use believed most useful, and characteristics of information sources were examined as well as the influence of demographic and school district variables. One hundred and forty school trustees participated in this study. The most frequently used sources of information were briefing materials from the secretary-treasurer, briefing materials from the superintendent, and members of the local school board. The source of information believed most useful was briefing materials from the superintendent. There were no differences between genders on most items, although females were more likely to consult with the community than their male colleagues. Trustees in smaller districts were more likely to turn to materials from provincial organizations and the Ministry of Education website whereas trustees in larger districts tended to turn to local and provincial newspapers. Research reports from university researchers or think tanks were not primary sources of information for BC school trustees who generally sought information that was in close proximity from their school board and community.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment