Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 2 (2016)
Vol. 7 No. 2 (2016)
Published:
2016-12-16
Editorial/Éditorial
Negotiating Settler Colonialism, Activism, and Emerging Scholarly Identities
Casey Burkholder
PDF
PDF
Concentration des fonds de recherche: Quels impacts pour la communauté canadienne des jeunes chercheurs en éducation?
Ugo Collard-Fortin, Andréanne Gagné
PDF (Français (Canada))
Research Study/Recherche
“Nailing it Across the Board”: Negotiating Identity as Trades Teachers
Barbara Gustafson
PDF
PDF
Analyse discursive des manuels d’histoire de 1967 à 2012 : Coup d’œil sur vingt évènements historiques du Québec
Olivier Lemieux
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Construction et déconstruction des politiques curriculaires. Une analyse des positions des acteurs du système éducatif québécois sur les modifications apportées au régime pédagogique
Cécile Mathou, Solen Poirier
PDF (Français (Canada))
Position Paper/Essai
Exploring International Student Academic Discourse Socialization in Canadian Universities through a Deleuzian Lens
Gene Vasilopoulos
PDF
PDF
Adolescents’ Motivational Support in School: A Self-Determination Theory Perspective
Joëlle Gaudreau
PDF
PDF
Les principaux facteurs qui empêchent, bloquent ou ralentissent l’obtention d’un statut professionnel pour les enseignants en Amérique du Nord
Adriana Morales Perlaza
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
L’image de l’enfant de l’approche de Reggio Emilia et du programme éducatif Accueillir la petite enfance du Québec
Alexandra Paquette
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Littératie, littératie médiatique multimodale et paradigme multimodal : approches de l’éducation pour le 21e siècle
Lucie Carole Russbach
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Literature Review/Revue de la documentation
Feminisms in Canadian Educational Contexts: A Literature Review
Heather Syme Anderson
PDF
PDF
Models-Based Practice: Learning From and Questioning the Existing Canadian Physical Education Literature
Kellie Baker
PDF
PDF
Regard sur la formation professionnelle au XXe siècle et repérage des problèmes de recherche pour le XXIe siècle
Andréanne Gagné
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Analyse conceptuelle de la persévérance aux études postsecondaires
Olivia Monfette
PDF (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Developed By
Open Journal Systems
Language
Français (Canada)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians