Political Action Day: A Student-Led Initiative to Increase Health Advocacy Training Among Medical Students
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36525Résumé
Background: Health advocacy is a critical aspect of the competent physician's role. It is identified as a core competency by several national physician regulatory organizations, yet few formal training programs exist. We developed an initiative to teach medical students health advocacy skills.
Methods: At Political Action Day, students from Alberta medical schools lobbied the provincial government. A day of training seminars preceded Political Action Day that focused on teaching health advocacy and communication strategies. The following day, medical students met with elected representatives at the Legislative Assembly. An entry and exit survey was administered to students.
Results: On October 26-27th, 2008, 40 students met with 38/83 (46%) elected representatives including the Minister of Health and Wellness. Feedback from students and politicians suggests the event was effective in teaching advocacy skills. This initiative inspired students to be politically active in the future.
Conclusions: Political Action Day helps fulfill the health advocacy competency objectives, and requires minimal curriculum time and resources for integration. It is an effective tool to begin teaching advocacy, and should be further expanded and replicated at other Canadian medical schools.
Statistiques
Téléchargements
Fichiers supplémentaires
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.