Surgeon Involvement in Pre-Clinical Medical Education: Attitudes of Directors of Education
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36582Mots-clés :
medical students, surgeons, education, career choiceRésumé
Background: Application rates to surgical residencies have shown a downward trend recently. Introducing students to surgeons early in medical school can increase interest in surgery as a career and enhance the instruction of important surgical topics. Directors of undergraduate medical education have unique insight and influence regarding the participation of surgeons in pre-clinical education.
Methods: To understand the attitudes of these educators towards surgeons as teachers in pre-clinical programs, a survey was administered to the directors of undergraduate medical education at each of the English-language medical schools in Canada.
Results: Educators estimate the participation of surgeons in all categories of pre-clinical education to be low, despite being valuable, and think that it should be increased. The most significant barrier to participation identified was a lack of surgeons’ time.
Conclusions: Despite the value of surgeons participating in pre-clinical education, their rate of participation is low. Steps should be taken to facilitate the involvement of surgeons in this phase of education, which may lead to improved education for students and increased student interest in surgery residencies.
Statistiques
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.