A settler physician perspective on Indigenous health, truth, and reconciliation
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.43464Mots-clés :
colonialsim, Indigenous health, ethics, determinants of health, reconciliation, reflective practiceRésumé
This brief report presents one settler physician’s perspectives on our responsibility to engage in reconciliation and decolonize our healthcare institutions. It draws from existing literature to identify key actions for reconciliation in health care. These include i) engaging Indigenous peoples as leaders and equal partners in developing health interventions, ii) increasing our awareness and education around the colonial history and settler presence in Canada, including our role in the ongoing oppression of Indigenous peoples, iii) providing services in ways that recognize and mitigate colonial determinants of health, and iii) practicing cultural safety at an individual level and advocating for it at a structural level. These actions can be realized through educational interventions and ongoing reflexivity among medical trainees and practicing physicians.
Statistiques
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.