Introduction : L’expertise sur l’enseignement et l’apprentissage en psychologie du counseling

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.47634/cjcp.v55i1.71873

Résumé

Au cours des 30 dernières années, le domaine de la psychologie du counseling a connu de nombreuses nouvelles perspectives et des pratiques évolutives en ce qui concerne la formation des conseillers, le cursus des praticiens et des enseignants, et les plus grands systèmes, comme les établissements postsecondaires, les conseils d’accréditation, et les organismes de réglementation. L’expertise sur l’enseignement et l’apprentissage ou SoTL (Scholarship of Teaching and Learning) constitue l’une des principales contributions à ce contexte en pleine expansion. Dans l’introduction au présent numéro spécial, les auteurs soulignent les tendances et les avancées en matière de SoTL, puis ils discutent de ses applications actuelles dans le domaine de la psychologie du counseling. Ils soulignent l’importance de ces applications pour l’avancement dans le domaine du counseling. Chacun des quatre articles à l’intérieur du numéro spécial est décrit brièvement sous l’angle de ses contributions au SoTL dans le domaine de la psychologie du counseling.

Bibliographies de l'auteur-e

Robert A. Roughley, Yorkville University

Robert A. Roughley is an associate faculty member in the Faculty of Behavioural Sciences at Yorkville University. He is a registered provisional psychologist in Alberta and has been involved in the scholarship of teaching and learning and in educator development for the past 15 years. He holds a doctorate in counselling psychology from the University of Calgary and specializes in sex therapy. He is currently completing a doctor of education degree in adult learning at the University of Calgary.

Toupey Luft, University of Lethbridge

Toupey Luft is an assistant professor in the addictions counselling program at the University of Lethbridge. She is a registered psychologist in Alberta and has been a counsellor educator for over 10 years. Her research focuses on counsellor and supervisor development, the therapeutic alliance, and the use of mindfulness to enhance mental health.

Jill Cummings, Yorkville University

Jill Cummings delivers faculty development programs and scholarly activities at Yorkville University, where she is associate dean, faculty development. She provides orientation and professional development in teaching and assessment for faculty members in the master’s of counselling psychology and doctorate of counselling and psychotherapy programs. She achieved her Ph.D. in curriculum, teaching, and learning at the University of Toronto. Jill has supervised, developed, and delivered teacher education programs at both the graduate and undergraduate levels (post-secondary and K–12).

Téléchargements

Publié-e

2021-01-14

Comment citer

Roughley, R. A., Luft, T., & Cummings, J. (2021). Introduction : L’expertise sur l’enseignement et l’apprentissage en psychologie du counseling. Revue Canadienne De Counseling Et De psychothérapie, 55(1), 1–6. https://doi.org/10.47634/cjcp.v55i1.71873

Numéro

Rubrique

Special Issue Articles/ Articles d'édition spéciale