Realism of procedural task trainers in a pediatric emergency medicine procedures course
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36741Mots-clés :
Realism, Task Training, SimulationRésumé
Background: Pediatric emergency medicine (PEM) physicians have minimal experience in life saving procedures and have turned to task trainers to learn these skills. Realism of these models is an important consideration that has received little study.
Method: PEM physicians and trainees participated in a day long procedural training course that utilized commercially available and homemade task trainers to teach pericardiocentesis, chest tube insertion, cricothyroidotomy and central line insertion. Participants rated the realism of the task trainers as part of a post-course survey.
Results: The homemade task trainers received variable realism ratings, with 91% of participants rating the pork rib chest tube model as realistic, 82% rating the gelatin pericardiocentesis mold as realistic and 36% rating the ventilator tubing cricothyroidotomy model as realistic. Commercial trainers also received variable ratings, with 45% rating the chest drain and pericardiocentesis simulator as realistic, 74% rating the crichotracheotomy trainer as realistic and 80% rating the central line insertion trainer as realistic.
Conclusions: Task training models utilized in our course received variable realism ratings. When deciding what type of task trainer to use future courses should carefully consider the desired aspect of realism, and how it aligns with the procedural skill, balanced with cost considerations.Statistiques
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.