Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 13 No. 2 (2022)
Vol. 13 No. 2 (2022)
Publié-e:
2022-12-14
Editorial/Éditorial
Pedagogical Possibilities: Reflections and Research on Changing Classroom Practices and Perceptions
Harrison Campbell, Aide Chen
PDF (English)
Comment tendre vers une évaluation plus inclusive ?
Naomie Fournier Dubé; Dupuis Brouillette Marilyn
PDF
Research Study/Recherche
Vers une meilleure compréhension des stratégies mobilisées pour surmonter des difficultés rencontrées en stage
Olivia Monfette
PDF
Pre-service Teachers’ Perceptions of the Focus on Grades and How They Intend to Respond
Bryce Dueck, Jastinne Diaz, Lauren Goegan, Lia Daniels
PDF (English)
Assessing Iranian Elementary Language Arts Textbooks from a Critical Literacy Perspectives
Tayebeh Sohrabi
PDF (English)
Position Paper/Essai
Towards a Plurilingual Pedagogy in Foreign Language Education in an Anglophone Creole Context
Renee Davy
PDF (English)
Getting Your Work Published: Advice for New and Developing Scholars
Harrison Campbell, Pamela Farrell, Laura Morrison, Kashif Raza
PDF (English)
Locating Democratic Citizenship in the Classroom: Engaging Canadian Teacher Codes of Ethics in the Quest to Understand What It Means to Teach Democratically
Donna Barkman
PDF (English)
Privatization and the Exacerbation of Educational Inequality in Canada
Jasmine Pham
PDF (English)
Writing with the Edge of a Knife
Shyam Patel
PDF (English)
Literature Review/Revue de la documentation
Comment faire une recherche de développement d’objet en éducation? Aperçu de modèles et présentation d’un cas particulier
Rachel DeRoy-Ringuette, Isabelle Montésinos-Gelet
PDF (français)
What Does Mental Health Mean? An Ecocritical Conceptual Review of an Albertan Curricula
Regan Holt
PDF (English)
Sound Before Symbol Strategies and Beginning Band Performance Skills
Jennifer Ausman
PDF (English)
Bridging the Gap in Decoding Instruction: From Research to Explicit Teacher Training
Terra Xavier
PDF (English)
Focusing On Mistakes: Pragmatically Implementing Growth Mindset
Zach Patterson
PDF (English)
Defining Inclusionary Education: A Review of Recent Literature
Melissa Garrett
PDF (English)
Exploring the Use of Augmentative and Alternative Communication with Emergent Literacy Learners
Cheyenne Kopinsky
PDF (English)
Book Review/Critique de livre
Critique du livre de Clémence Perronnet (2021). La bosse des maths n’existe pas – Rétablir l’égalité des chances dans les matières scientifiques
Pauline Champagne
PDF
Book review of Trauma-Sensitive Schools: The Importance of Instilling Grit, Determination, and Resilience
Jennifer Cordeiro, Erica Miklas
PDF (English)
A Review of “Things I Wish I Knew as a Teacher: Reflections of a Retired Principal” By Robert Hamilton (2021)
Nathan Rickey, Katrina Carbone, Yasmine Dannawy, Stephen MacGregor
PDF (English)
Développé par
Open Journal Systems
Langue
Français (Canada)
English
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires