Attitudes of Canadian psychiatry residents if mentally ill: awareness, barriers to disclosure, and help-seeking preferences
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36637Mots-clés :
stigma, psychiatry, trainees, mental illnessRésumé
Background: The medical culture is defined by mental illness stigma, non-disclosure, and avoidance of professional treatment. Little research has explored attitudes and help-seeking behaviors of psychiatry trainees if they were to become mentally ill.
Method: Psychiatry residents (n = 106) from training centres across Ontario, Canada completed a postal survey on their attitudes, barriers to disclosure, and help-seeking preferences in the context of hypothetically becoming mentally ill.
Results: Thirty-three percent of respondents reported personal history of mental illness and the frequency of mental illness by year of training did not significantly differ. The most popular first contact for disclosure of mental illness was family and friends (n = 61, 57.5%). Frequent barriers to disclosure included career implications (n = 39, 36.8%), stigma (n = 11, 10.4%), and professional standing (n = 15, 14.2%). Personal history of mental illness was the only factor associated with in-patient treatment choice, with those with history opting for more formal advice versus informal advice.
Conclusions: At the level of residency training, psychiatrists are reporting barriers to disclosure and help-seeking if they were to experience mental illness. A majority of psychiatry residents would only disclose to informal supports. Those with a history of mental illness would prefer formal treatment services over informal services.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.