Book Review: Making Thinking Visible

Auteurs-es

  • Kenneth Royal North Carolina State University
  • Lizette Hardie North Carolina State University

DOI :

https://doi.org/10.36834/cmej.36648

Mots-clés :

book review, medical education, thinking, teaching, learning

Résumé

Recent trends in medical education emphasize the importance of producing well-rounded graduates who not only possess a sufficient fund of medical knowledge but who can think clearly and deeply. Unfortunately, many medical educators struggle with what exactly it means to “think” and do not know where to begin when asked to teach “thinking.” We believe the book Making Thinking Visible, though written for K-12, will be of great interest to medical educators. The book describes different types of thinking and presents more than 20 teaching routines that can help engage learners and improve learning to think.

Bibliographies de l'auteur-e

Kenneth Royal, North Carolina State University

Department of Clinical Sciences, Assistant Professor of Educational Assessment and Outcomes

Lizette Hardie, North Carolina State University

Department of Clinical Sciences, Professor

Téléchargements

Publié-e

2015-12-11

Comment citer

1.
Royal K, Hardie L. Book Review: Making Thinking Visible. Can. Med. Ed. J [Internet]. 11 déc. 2015 [cité 12 avr. 2025];6(2):e78-e80. Disponible à: https://dev.journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cmej/article/view/36648

Numéro

Rubrique

Compte rendus de livre(s)

Articles les plus lus du,de la,des même-s auteur-e-s

Attention : Ce plugiciel nécessite qu'au moins un plugiciel de statistiques/rapport soit activé. Si vos plugiciels de statistiques fournissent plus d'une mesure, veuillez également sélectionner une mesure principale sur la page des paramètres du site de l'administrateur et/ou sur les pages des paramètres du responsable de la publication.

Articles similaires

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Vous pouvez également Lancer une recherche avancée d’articles similaires à cet article.